فرهنگی هنری

آیا باید در محل کار به موسیقی گوش دهید؟ (با نکات)

بسیاری از مردم از گوش دادن به موسیقی به عنوان ابزاری برای بهبود خلق و خو و تمرکز استفاده می کنند. گوش دادن به موسیقی شما را پر بازده، با انگیزه و شادتر می کند. اگر می خواهید در محل کار به موسیقی گوش دهید، در مورد مزایا و معایب آن بهتر است یاد بگیرید.

در این مقاله، مزایا و معایب گوش دادن به موسیقی در محل کار را پوشش می دهیم و نکاتی را برای ترکیب ایمن و موثر موسیقی در محیط کار به اشتراک می گذاریم.

مزایای گوش دادن به موسیقی در محل کار

در اینجا به برخی جنبه های مثبت گوش دادن به موسیقی در محل کار اشاره می کنیم:

گوش دادن به موسیقی در محل کار ممکن است شادی کارکنان را افزایش دهد

گوش دادن به موسیقی که از آن لذت می برید می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و احساس شادی بیشتری در شما ایجاد کند. گوش دادن به موسیقی در محل کار ممکن است شادی کلی شما را بدون توجه به کاری که انجام می دهید افزایش دهد. موسیقی می تواند مغز شما را هنگام انجام کارهای تکراری درگیر کند و رضایت بیشتر و فرسودگی کمتری را برای شما فراهم کند. این می تواند نگرش شما را در مورد کار بهبود بخشد و حتی می تواند بهره وری شما را بهبود بخشد.

گوش دادن به موسیقی ممکن است به کاهش سطح استرس کمک کند

موسیقی می تواند احساسات ما را تحت تاثیر قرار دهد و این می تواند موسیقی را به یک ابزار مفید برای مدیریت استرس تبدیل کند. موسیقی آرام بخش ممکن است ضربان نبض شما را کاهش دهد، فشار خون شما را کاهش دهد و سطح هورمون های استرسی که بدن شما تولید می کند را کاهش دهد. اگر در محل کار استرس دارید، گوش دادن به موسیقی آرام بخش می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید و بر روی کاری که باید انجام دهید تمرکز کنید.

همچنین آهنگ‌های شاد کودکانه می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر کاهش استرس داشته باشند. ریتم‌های پرانرژی و ملودی‌های شاد این نوع موسیقی به کودکان کمک می‌کند تا احساس خوشحالی و انرژی کنند. با شنیدن آهنگ‌های شاد، ترشح هورمون‌های مرتبط با استرس مانند کورتیزول کاهش می‌یابد، در حالی که تولید اندورفین، که احساس شادی و آرامش ایجاد می‌کند، افزایش می‌یابد. علاوه بر این، آهنگ‌های شاد کودکانه اغلب شامل موضوعات مثبت و پر از تخیل هستند که به کودکان کمک می‌کند به دنیای شادی و سرگرمی وارد شوند. این موضوع باعث می‌شود کودکان بتوانند از لحظات استرس‌زا فرار کنند و از یک تجربه موسیقایی لذت‌بخش بهره‌مند شوند.منبع

موسیقی به حفظ حافظه کمک می کند

توانایی موسیقی برای کمک به کاهش فشار و احساس استرس کمتر نیز می تواند آن را به روشی مفید برای ترویج حفظ اطلاعات تبدیل کند. اغلب، استرس به خاطر سپردن اطلاعات و یادگیری چیزهای جدید را دشوارتر می کند. با کاهش استرس، موسیقی ممکن است به شما کمک کند تا اطلاعات کلیدی را با دقت به خاطر بسپارید و به خاطر بیاورید.

ممکن است هنگام گوش دادن به موسیقی احساس انگیزه بیشتری داشته باشید

موسیقی می تواند خستگی را با ارائه تنوع و تحریک در طول یک کار کاهش دهد. از آنجا که ممکن است ارتباطی بین نورون های حرکتی و نورون های شنوایی در مغز شما وجود داشته باشد، تحریک صوتی موسیقی ممکن است تحریک فیزیکی را برای مشاغلی که شامل کار فیزیکی هستند نیز افزایش دهد. این امر می تواند انگیزه شما را افزایش دهد و احتمال اینکه کار خود را به موقع تکمیل کنید را بیشتر کند. همچنین می توانید با اشعار الهام بخش به موسیقی گوش دهید تا به شما کمک کند احساس انگیزه و تشویق کنید.

موسیقی سریع یا شاد می تواند ریتمی برای کار فراهم کند

بسته به کاری که انجام می دهید، موسیقی می تواند حس ریتم را برای انجام وظایف روزانه شما فراهم کند. همان‌طور که موسیقی آرام و آرام‌بخش ممکن است ضربان قلب شما را کاهش دهد و فشار خون شما را کاهش دهد، موسیقی شاد با سرعت سریع نیز می‌تواند هوشیاری را تحریک کند، راه‌های هوایی شما را باز کند و ماهیچه‌ها را برای حرکت آماده کند. گوش دادن به موسیقی رقص یا موسیقی متن بازی ویدیویی ممکن است به شما کمک کند هنگام تکمیل وظایف محل کار سریعتر و دقیق تر حرکت کنید. برای دسترسی به موسیقی های شاد اینجا را بخوانید.

نکاتی برای بهره وری در حین گوش دادن به موسیقی در محل کار

در اینجا چند نکته مفید برای گوش دادن به موسیقی در محل کار آورده شده است:

از هدفون یا هدفون استفاده کنید. در برخی از محیط‌های محل کار، شما و اعضای تیمتان ممکن است با استفاده از بلندگوها به موسیقی گوش دهید. مگر اینکه همه با این موافق باشند، از طریق هدفون یا هدفون به موسیقی شخصی خود گوش دهید تا مزاحم دیگران نشوید.

از گوش های خود محافظت کنید گوش دادن به موسیقی با صدای بلند برای مدت طولانی می تواند به گوش شما آسیب برساند، بنابراین برای محافظت از سلامتی خود و جلوگیری از ایجاد اختلال در اعضای تیم، آن را پایین نگه دارید.

سرمایه گذاری روی هدفون های بی سیم را در نظر بگیرید. انتخاب یک جایگزین بی سیم ممکن است به شما کمک کند تا به طور تصادفی دستگاه شنود خود را از برق جدا نکنید و در دفتر کار اختلال ایجاد نکنید. هدفون‌های بی‌سیم همچنین می‌توانند با از بین بردن درهم‌رفتگی اضافی از سیم‌ها، به مرتب نگه داشتن فضای کاری شما کمک کنند.

از موسیقی خود فاصله بگیرید. هدفون ها و ایربادها می توانند عضلات گوش و گردن شما را تحت فشار قرار دهند. هنگامی که از کار خود فاصله می گیرید، از موسیقی نیز فاصله بگیرید.

از آواز خواندن یا زمزمه کردن در کنار هم خودداری کنید. سعی کنید کاری نکنید که حواس اعضای تیم شما را پرت کند. اگر متوجه شدید که میل به آواز خواندن یا زمزمه کردن حواس شما را پرت می کند، به فکر تعویض صدای سفید یا ساز باشید، یا از موسیقی خود فاصله بگیرید.

موسیقی مناسب را انتخاب کنید. بسته به کاری که انجام می دهید، سبک های مختلف موسیقی برای شما مناسب خواهد بود. اگر یک کار تکراری و فیزیکی انجام می دهید، موسیقی رقص سریع را در نظر بگیرید، اما اگر در حال خواندن یا تجزیه و تحلیل اطلاعات هستید، یک موسیقی آرامش بخش ممکن است بهترین باشد.

لیست پخش خود را قبل از کار ایجاد کنید. به جای اینکه وقت کاری خود را صرف این کنید که بفهمید به چه چیزی گوش دهید، از قبل تصمیم بگیرید که به چه چیزی گوش می دهید و چگونه به آن گوش خواهید داد. ایجاد لیست‌های پخش که به شما کمک می‌کند تمرکز کنید، می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد، اما برنامه‌ریزی موسیقی نباید در وظایف شما اختلال ایجاد کند.

در صورت نیاز آن را خاموش کنید. آگاه باشید که چقدر راحت می توانید با موسیقی و بدون موسیقی فوکوس کنید. اگر موسیقی‌تان حواس‌تان را پرت می‌کند یا آزارتان می‌دهد، ممکن است بخواهید آن را خاموش کنید و محیطی آرام را برای خود فراهم کنید تا بتوانید به کار توجه کنید.

موسیقی تفاوت زیادی در روزهای کاری شما به وجود می آورد. اگر سر و صدای محیط کار اجازه نمی دهد کارتان را به درستی انجام دهید، یا مشغول انجام کار تکراری و یکنواخت هستید، هندزفری خود را گذاشته و از گوش دادن به موسیقی در هنگام کار لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا