متفرقه

بهترین زندگی خود را داشته باشید: 7 مزیت سبک زندگی سالم که باید بدانید!

سلامت متابولیک توانایی بدن شما برای حفظ سطوح ایده آل قند خون، تری گلیسیرید، کلسترول لیپوپروتئین با چگالی بالا (HDL)، فشار خون و دور کمر است. همه این آمار به اندازه گیری سلامت کلی شما کمک می کند. هرچه این اعداد بهتر باشند، سلامت کلی شما بهتر است.

این موضوع که اگر تعداد محدودی از افراد سالم هستند، پس نباید تلاش برای رسیدن به سلامتی ارزش داشته باشد، زیرا همه این کار را انجام خواهند داد، کاملا اشتباه است . سبک زندگی سالم مزیت های فراوانی دارد و یادگیری عادت های سالم به زندگی کار دشواری نخواهد بود.

در اینجا مهم ترین کارهایی که می توانید برای داشتن سبک زندگی سالم تر انجام دهید، نحوه بهره مندی از آن ها و گام هایی که امروز می توانید برای پیاده سازی آن ها بردارید، آورده شده است.

1. غذاهای سالم بخورید

این اطلاعات جدیدی نیست، اما همچنان هسته اصلی ایجاد یک سبک زندگی سالم است. بدون تغذیه مناسب، تقریباً هیچ کار دیگری که انجام می دهید مهم نخواهد بود. تامین انرژی بدن با انرژی پاک، کلید ایجاد یک سبک زندگی سالم است.

آنچه امروز می توانید انجام دهید

شما نمی توانید یک شبه رژیم غذایی خود را تغییر دهید. اما می توانید انتخاب های سالم تری داشته باشید. با خلاص شدن از شر غذاهای ناسالم، یا حداقل مخفی کردن آن ها دور از چشم یا جایی که دسترسی به آن سخت است، شروع کنید.

غذاهای سالم مانند میوه‌ها و سبزیجات را در مکان‌هایی قرار دهید که به راحتی می‌توانید به آنها دسترسی پیدا کنید، بنابراین به احتمال زیاد به جای آن از میان وعده استفاده کنید. هر هفته زمانی را به تهیه سبزیجات اختصاص دهید، بنابراین به راحتی می توان آنها را به یک غذا اضافه کرد یا به راحتی میل کرد.

هر هفته، یک دستور غذای سالم جدید را امتحان کنید و غذاهای تازه ای را که دوست دارید پیدا کنید. تغییر رژیم غذایی شما زمان می برد، اما هر بار که یک انتخاب سالم دارید، خود را برای زندگی بهتر آماده می کنید.

فواید خوب غذا خوردن:

خوردن غذای سالم به شما کمک می کند تا وزن مناسب خود را حفظ کنید که کلید جلوگیری از شایع ترین علل مرگ و میر است. اما همچنین حافظه شما را بهبود می بخشد، انرژی بهتری به شما می دهد و می تواند پوست بد و حتی سردرد را پاک کند.

2. هر روز حرکت کنید

این هم تعجب آور نیست. می دانید که باید بیشتر ورزش کنید. پس چه چیزی مانع شما می شود؟

اما نکته جالب اینجاست. برای بهره مندی از مزایای بیشتر ورزش، نیازی به رفتن به باشگاه ندارید. سالم ترین افراد حرکت را در سبک زندگی روزانه خود گنجانده اند، نه فقط در باشگاه.

آنچه امروز می توانید انجام دهید

فقط با حرکت بیشتر شروع کنید. یک یادآوری روی گوشی خود تنظیم کنید تا هر ساعت به مدت سه دقیقه یا بیشتر بیدار شوید. در طول ناهار در پشت پارکینگ پیاده روی کنید. همیشه پله ها را بردارید.

اما باید شکلی از حرکت را نیز پیدا کنید که عاشق آن هستید. در حالی که بلند کردن وزنه و کاردیو ضروری است، ورزش نباید مانند یک رقص باشد. اگر از صخره نوردی، یوگا، فوتبال، رقص یا هر چیز دیگری که شما را به حرکت وادار می کند، لذت می برید، آن را دنبال کنید.

مزایای حرکت بیشتر

خواب بهتر، انرژی بیشتر، تون عضلانی بهبود یافته، از نظر جسمی توانایی بیشتری داشته باشید و زندگی خود را به بهترین شکل انجام دهید. همچنین ظاهر بهتری خواهید داشت، برای مدت طولانی تری فعال تر خواهید بود و احساس بهتری نسبت به خودتان خواهید داشت. ورزش منظم حتی می تواند علائم افسردگی و اضطراب را تسکین دهد.

۳. تنظیم یک برنامه خواب منظم

خواب یک هسته اساسی برای حفظ سلامت مناسب است. در یک دنیای کامل، شما با چرخه خورشید بیدار می شوید و می خوابید. حتی اگر این موضوع برای سبک زندگی شما واقع بینانه نباشد، باز هم باید یک زمان خواب منظم تنظیم کنید و هر روز از خواب بیدار شوید.

آنچه امروز می توانید انجام دهید

مشکلاتی را که مانع از خواب خوب شما می شود را برجسته کنید. اگر راحت نیستید تشک یا ملحفه خود را ارتقا دهید، یا اگر نور شما را بیدار نگه می دارد، پرده های خاموشی بخرید. برای کمک به خواب بهتر، نویز سفید یا صورتی را تنظیم کنید.

یک برنامه روتین شبانه تنظیم کنید که می تواند به آرامش ذهن شما کمک کند. مواردی مانند ژورنال یا تنظیم یک پخش کننده با رایحه اسطوخودوس را برای کمک به خوابیدن مغز خود در نظر بگیرید.

همچنین هوشمندانه است که یک ساعت قبل از خواب استفاده از فناوری را متوقف کنید و سه ساعت قبل از خواب غذا نخورید.

فواید خواب مناسب:

یک چرخه خواب منظم می تواند به شما کمک کند تا با انرژی بیشتری بیدار شوید و تمرکز خود را در طول روز بهبود ببخشید. همچنین حافظه شما را بهبود می بخشد و با التهاب در بدن شما مبارزه می کند تا شما را سالم تر نگه دارد. حتی می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند.

4. مقدار زیادی آب بنوشید

اگر کالری خود را مصرف می کنید، این کار را اشتباه انجام می دهید. آب باید اولین نوشیدنی باشد که می نوشید و تمام (یا حداقل بیشتر) کالری شما باید از غذای واقعی تامین شود.

آنچه امروز می توانید انجام دهید

یک بطری آب که دوست دارید بردارید و آن را همه جا باخود حمل کنید. اگر از طعم آب متنفرید، یک اینفلوئنسر بگیرید و خیار، نعناع، توت فرنگی یا لیمو به آن اضافه کنید تا بتوانید بیشتر از آن لذت ببرید.

همچنین می توانید محرک هایی را در طول روز تنظیم کنید تا به شما یادآوری کند که آب بنوشید، مانند بلافاصله پس از بیدار شدن، یا قبل از صرف غذا.

فواید هیدراته ماندن

هیدراته ماندن به شما کمک می کند پوستی شفاف داشته باشید. مفاصل و مجاری هوایی شما را روان می کند و از مغز شما پشتیبانی می کند. شما می توانید احساس هوشیاری بیشتری داشته باشید و کالری کمتری در طول روز مصرف کنید. اما همچنین به دفع مواد زائد در بدن و حفظ فشار خون شما کمک می کند.

۵. استرس را در زندگی خود مدیریت کنید

مقدار کمی استرس یا استرس در کوتاه مدت برای شما عالی است. استرس طولانی مدت می تواند ویرانی ایجاد کند. این استرس به زخم، افسردگی، اضطراب، سردرد، فشار خون بالا و دیابت کمک می کند.

بنابراین یادگیری مدیریت استرس برای داشتن سبک زندگی سالم ضروری است.

آنچه امروز می توانید انجام دهید

مدیتیشن و ژورنال اغلب دو روش DIY برای مدیریت استرس هستند. اما همچنین ایده خوبی است که فردی را پیدا کنید که بتوانید به او اعتماد کنید، چه یک دوست صمیمی یا یکی از اعضای خانواده یا یک درمانگر.

همچنین ایده خوبی است که در زندگی خود فضایی برای استراحت و تفریح ایجاد کنید. یوگا، نقاشی، پیاده روی، یا هر چیزی که به شما کمک می کند آرام شود را در نظر بگیرید.

مزایای کاهش استرس

کاهش استرس به مبارزه با التهاب، سردرد، افسردگی و اضطراب کمک می کند و می تواند حفظ وزن سالم و دیگر عادات سبک زندگی سالم را نیز آسان تر کند.

۶. یک حلقه اجتماعی قوی بسازید

مراقبت از بدن برای داشتن یک سبک زندگی سالم کافی نیست. شما همچنین باید روح خود را تغذیه کنید و بهترین راه برای این کار، ایجاد یک حلقه اجتماعی قوی است.

آنچه امروز می توانید انجام دهید

زمانی را با دوستان، خانواده و جامعه خود بگذرانید. با کسی که مدت زیادی است با او صحبت نکرده اید دوباره ارتباط برقرار کنید یا به یک گروه یا باشگاه جدید بپیوندید. سعی کنید یک قرار قهوه یا وقت ناهار منظم با دوستان خود تنظیم کنید و همسایه های خود را بشناسید.

مزایای دوستان نزدیک

با داشتن افرادی در زندگی خود می توانید به آنها کمک می کند تا با افسردگی و تنهایی مبارزه کنید. این افراد می توانند در روزهای تاریک از شما حمایت کنند و شما را تشویق کنند تا بهترین زندگی خود را داشته باشید.

۷. از پذیرش پزشکان خودداری کنید

دقت کنید که حتما به پزشک و دندان پزشک مراجعه کنید. تشخیص زودهنگام کلید درمان بسیاری از بیماری های صعب العلاج است و اگر هرگز به پزشک مراجعه نکنید، نمی توان این بیماری ها را زود تشخیص داد.

آنچه امروز می توانید انجام دهید

اطمینان حاصل کنید که در آینده قرار ملاقات با پزشک را برنامه ریزی کرده اید. به طور مرتب به دندان پزشک، پزشک و چشم پزشک مراجعه کنید. اگر در این مدت موفق نشدید، امروز قرار ملاقاتی را برنامه ریزی کنید.

فواید مراجعه به پزشک

در حالی که سفر اولیه (و صورت‌حساب بعدی) جالب نیست، اما بازدید منظم از پزشک کلید تشخیص بیماری‌ها قبل از تبدیل شدن به یک مشکل است.

آنچه امروز می توانید انجام دهید

یادگیری در مورد مواد شیمیایی رایج که در تمیز کردن نقش مهمی دارند . سپس باید آنها را گزینه های مشابه جایگزین کنید. برای پیدا کردن گزینه های مطمئن تر به فروشگه های با کیفیت محل زندگی خود مراجعه کنید.

مزایای یک سبک زندگی سالم کار برای رسیدن به آن

مزیت های فراوانی برای سبک زندگی سالم وجود خواهد داشت. این در حالی است که برای رسیدن به آن درک و اجرای اصولی لازم و مهم است. مزیت ها بیشتر از تلاش برای به وجود آمدن عادت های سالم هستند. پس شما برای اینکه زندگی سالمی داشته باشید باید نکاتی که بیان شد را رعایت کرده و از داشتن بهترین زندگی لذت ببرید.

مهم ترین فواید داشتن زندگی سالم

  1. بهبود سلامت جسمانی در افراد
  2. تقویت خلق و خو
  3. پیشگیری از بیماری ها
  4. افزایش اعتماد به نفس
  5. تقویت روحیه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا