پزشکی

راهنمای جامع برای بهبودی سریع پس از جراحی پلاستیک

در حالی که بیشتر اوقات، تلاش و تحقیق در مورد انجام یک عمل جراحی پلاستیک حول خود جراحی متمرکز است، بسیاری از بیماران ممکن است در مورد چگونگی دوره بهبودی فکر نکنند. بهترین ماسک روشنی پوست صورت جراحی پلاستیک است. همچنین تصور اینکه در مواجهه با ناشناخته ها چه چیزی از قبل به آن نیاز دارید نیز سخت است. چه کسی بهتر از جراحانی که هر روز با بهبودی بیمار سر و کار دارند در مورد ترفندهای این حرفه سوال می کند؟ در اینجا، جراحان پلاستیک برتر بهترین توصیه های خود را برای اطمینان از بهبودی روان به اشتراک می گذارند.

سرخودانه عمل نکنید

مم ترین راه برای بهبودی سریع پس از انجام عمل، پیروی از قوانین و محدودیت هایی است که جراحان برای فعالیت بیمار در نظر میگیرند.برخی بیماران با مراجعه به اینترنت قوانین خود را برای بهبودی وضع می کنند و یا دستئرات مراقبت های بعد از عمل را مرور نمی کنند که با این کار نه تنها نتایج عمل خود را به خطر می اندازند بلکه ممکن است سلامتی خود نیز به خطر بیفتد. مثلا بعد از جراحی پلاستیک صورت بهترین ماسک روشنی پوست صورت را استفاده می کنند که کار اشتباهی است.

اجتناب از فعالیت‌های غیرضروری، خواب زیاد – بخش اعظم بهبودی بدن ما در طول خواب اتفاق می‌افتد – و اجتناب از فشار به محل جراحی تازه ایده‌آل است. علاوه بر بروملین، من همچنین می‌خواهم 24 ساعت پس از جراحی، چند ویتامین و مکمل‌های ویتامین A، B6، B12، C و D3 را برای بهبود ترمیم زخم توصیه کنم. – جراح پلاستیک شیکاگو، جولیوس فیو، MD

متحرک نگهش دار

بهترین توصیه من این است که به طور منظم پیاده روی کنید تا از لخته شدن خون جلوگیری کنید، اگر آنتی بیوتیک مصرف می کنید، پروبیوتیک مصرف کنید و از سیگار کشیدن یا دود سیگار خودداری کنید. یک سبک زندگی تمیز اغلب منجر به بهبودی سریعتر و آسانتر می شود! خوردن رنگین کمان میوه ها و سبزیجات، گوشت های سالم و پرهیز از غذاهای فرآوری شده و فست فود می تواند به بازگشت سریعتر بدن کمک کند.

از قبل آماده کنید

بهترین راه برای بهبودی سریع این است که زودتر از موعد آماده شوید – غذا درست کنید، خانه را قبل از جراحی تمیز کنید، و برای کمک به بچه‌ها و حیوانات خانگی ترتیب دهید، و غیره. و جراحی سینه که به مدت سه تا چهار روز کمک می کند و میزان مصرف مواد مخدر را محدود می کند. این یک تغییر دهنده بازی به ویژه با بازیابی شکم بوده است. ترکیب این روش با رویکرد بدون تخلیه، بهبود را تغییر داده است

بعد از من تکرار کنید: یخ، بالا بردن و آرنیکا

ما بیماران خود را تشویق می‌کنیم که ناحیه جراحی را یخ بزنند و بالا ببرند و همچنین آن را تمیز و خشک نگه دارند. یک رژیم غذایی سالم متشکل از پروتئین بالا و سدیم کمتر به روند بهبودی کمک می کند. یکی از مواردی که ما همچنین توصیه می کنیم استفاده از آرنیکا یا قرص بروملین برای کمک به تورم و التیام است. ما بیماران خود را سه روز قبل از جراحی شروع به مصرف آنها می کنیم.

یک رویکرد پیشگیرانه برنامه ریزی کنید

بهترین راه برای بهبوبدی سریع بعد از عمل رعیات موارد زیر است:

بیمار باید از سلامت کامل برخوردار باشد، اگر دخانیات مصرف می کند قبل از عمل آن را کنار بگذارد، زیا افراد که اهل دخاینات نیستند جراحی بهتری داشته و سریع تر بهبود می یابند.

ما همچنین به بیماران آنتی بیوتیک IV، یک استروئید و یک IV ترانگزامیک اسید برای کاهش خونریزی می دهیم. نیم ساعت قبل از پایان عمل به آنها دارو می دهیم تا از حالت تهوع و استفراغ جلوگیری شود. در حین جراحی، هر بیمار فلوترون روی پاها دارد، گردش خون را بهبود می بخشد و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. پرستاران ما نیز هر 30 دقیقه به صورت دستی پاها را ماساژ می دهند. در آخر، من تخته های بازوی خود را به منظور جلوگیری از بی حسی دست ها و انگشتان بعد از اقدامات طولانی، پد می زنم. همه این اقدامات به اطمینان از بهبودی سریع بیماران پس از جراحی کمک می کند. اینجا را بخوانید

برای اینکه بهتر متوجه شوید یک مثال برای شما ارائه می دهیم:

عمل جراحی پروتز سینه یک روش رایج برای افزایش حجم سینه یا بهبود شکل آن است که معمولاً برای مقاصد زیبایی یا ترمیمی انجام می‌شود. برای بهبودی سریع‌تر پس از این جراحی، رعایت چند نکته کلیدی بسیار مهم است. در روزهای اول پس از عمل، باید به خوبی استراحت کنید و از فعالیت‌های سنگین یا بلند کردن اشیاء سنگین خودداری کنید. همچنین، پیروی از دستورات پزشک در مورد مراقبت از زخم‌ها و مصرف داروهای تجویزشده بسیار ضروری است. استفاده از سوتین‌های حمایتی و شرکت در جلسات پیگیری با پزشک جراح نیز می‌تواند به بهبودی بهتر و جلوگیری از عوارض کمک کند. به‌علاوه، اجتناب از سیگار و الکل و حفظ یک رژیم غذایی سالم و متعادل نیز توصیه می‌شود.

نکاتی مهم در روز جراحی:

  1. پوشیدن لباس راحت
  2. برای خانم ها داشتن آرایش ممنوع است
  3. داروهای مسکن همراه خود داشته باشید
  4. استراحت و نداشتن استرس قبل از عمل بسیار مهم است
  5. لیست داروهای مصرفی خود را قبل از عمل در اختیار جراح قرار دهید.
  6. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا