متفرقه

ده نکته امنیتی مهم برای حفاظت از گوشی های هوشمند

با توجه به برجسته بودن تلفن های هوشمند در زندگی روزمره ما، امنیت تلفن همراه به یکی از موضوعاتی تبدیل شده است که نمی توانید از آن اجتناب کنید. ما فهرستی از 10 نکته برتر امنیتی گوشی های هوشمند را جمع آوری کرده ایم تا شما و داده هایتان را از چشمان کنجکاو در امان نگه دارید.

1. مطمئن شوید که صفحه نمایش شما همیشه قفل است

چندین روش قفل گوشی هوشمند معتبر وجود دارد و حتی می توانید از برنامه ها برای قفل کردن گوشی خود استفاده کنید. اگر دستگاه شما دارای اسکنر اثر انگشت است، توصیه می کنیم از اسکنر اثر انگشت استفاده کنید. این روش ایمن‌تر از FaceID است، زیرا اثر انگشت نه تنها برای هر فرد روی کره زمین منحصر به فرد است، بلکه بین هر انگشت نیز متفاوت است. اگر به امن‌ترین روش محافظت از تلفن همراه دسترسی ندارید و نمی‌دانید چگونه برنامه‌های خود را قفل کنید، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد، مانند شناسایی چهره، کدهای پین، برنامه‌های قفل پین، گذرواژه‌ها و الگوهای باز کردن قفل.

2. نرم افزار تلفن خود را به روز نگه دارید

یک تلفن ایمن چیزی بیش از یک گوشی قفل شده با صفحه نمایش است. بسیاری از اکسپلویت‌های هکرها بر آسیب‌پذیری‌های سیستم‌عامل‌های تلفن همراه متکی هستند – این میزان در سیستم‌عامل‌های اندروید دو برابر است، که در معرض بیشترین تعداد هک گوشی‌های هوشمند نسبت به هر پلت‌فرم گوشی‌های هوشمند قرار دارند. امنیت گوشی‌های هوشمند اندرویدی برای پیشی گرفتن از هکرها به به‌روزرسانی‌های مداوم متکی است، اما بسیاری از مردم به‌روزرسانی خودکار را خاموش می‌کنند. علاوه بر این، در تلاش برای ادامه خرید گوشی های جدید توسط خریداران، بسیاری از سازندگان عمدا پشتیبانی از جدیدترین سیستم عامل ها را از مدل های قدیمی خود قطع کردند. اگر می‌خواهید در بالای همه چیز بمانید، مطمئن شوید که به‌طور فعال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را دنبال می‌کنید تا از انواع مشکلات امنیتی احتمالی گوشی‌های هوشمند که ناشی از نرم‌افزار قدیمی روی گوشی شما هستند، جلوگیری کنید.

3. رمزهای عبور قوی ایجاد کنید

نکته واضح دیگری که فقط برای تلفن های همراه صدق نمی کند این است که مراقب رمزهای عبور خود باشید. بسیاری از مردم به رمزهای عبور واضح و قابل حدس زدن رضایت می دهند. اینها می تواند شامل نام یا نام خانوادگی آنها، حیوانات خانگی یا اعضای خانواده آنها و سایر اطلاعاتی باشد که واضح است، مانند سال، ماه یا تاریخ تولد. سعی کنید از پسوردهایی استفاده کنید که با حرف بزرگ شروع می شوند و شامل نمادها و اعداد هستند. برای امنیت بیشتر، می‌توانید از مخفف‌ها استفاده کنید یا از مدیر رمز عبور گوشی هوشمند استفاده کنید.

4. از رمزهای عبور مجدد استفاده نکنید

صحبت از نکات امنیتی گوشی های هوشمند، فقط گذرواژه های ضعیف نیست، بلکه عدم تنوع رمز عبور است که می تواند منجر به نقض اطلاعات شود. بسیاری از مردم راه آسان را انتخاب می کنند و برای هر اپلیکیشنی که استفاده می کنند و سایتی که بازدید می کنند از همان دو یا سه رمز عبور استفاده می کنند. این کار را نکن استفاده از رمزهای عبور ساده و قابل تکرار برای مواردی مانند حساب‌های وب‌سایت بازی، تا زمانی که از آن‌ها برای تلفن یا بانکداری آنلاین خود استفاده نکنید، خوب است.

5. ورود به سیستم شخصی و جزئیات پرداخت را در تلفن خود ذخیره نکنید

اگر «چگونه تلفن خود را در برابر هکرها ایمن کنم» در لیست کارهای شما ظاهر شد، با انجام چند مرحله ساده شروع کنید تا مطمئن شوید که هکرها باید سخت تلاش کنند تا به اطلاعات شما دست یابند. حتی بهترین برنامه‌های امنیتی گوشی‌های هوشمند نیز نمی‌توانند غفلت اولیه را جبران کنند. بسیاری از مردم تمایل دارند امنیت را به خاطر راحتی و با گذاشتن اطلاعات مهم در تلفن های خود معامله کنند تا مجبور نباشند هنگام ورود به شبکه های اجتماعی یا پرداخت های آنلاین دوباره آن را وارد کنند.

6. برنامه ها را فقط از منابع امن دانلود کنید

هنگام صحبت در مورد تلفن های هوشمند و امنیت، یکی دیگر از جنبه هایی که اغلب نادیده گرفته می شود، استفاده از نرم افزارهای رسمی و مجاز است. اگرچه ممکن است جیلبریک یا روت کردن گوشی و استفاده از برنامه های شخص ثالث که نوید افزایش سرعت و باز کردن قابلیت های اضافی روی گوشی شما را می دهند وسوسه انگیز باشد، سعی کنید از این وسوسه اجتناب کنید. هم گوگل و هم اپل قوانین سختگیرانه‌ای در مورد اینکه چه برنامه‌هایی به دلایلی در فروشگاه‌هایشان مجاز هستند، دارند – بسیاری از برنامه‌های تلفن اینترنتی حاوی بدافزار و سوء استفاده‌هایی هستند که برای سرقت اطلاعات شخصی از تلفن شما طراحی شده‌اند.

7. آنتی ویروس نصب کنید

در اینجا ایده دیگری وجود دارد که منشا آن دستگاه های تلفن همراه نیست، اما به همان خوبی که در رایانه های شخصی کار می کند، کار می کند. برنامه های امنیتی تلفن همراه زیادی برای دستگاه های اندروید، iOS و ویندوز موبایل وجود دارد. شما باید از یکی استفاده کنید، حتی اگر انتخاب آن کمی سخت به نظر برسد.

همچنین بهتر است بدانید مشکل قطع صدا در ویندوز می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد، اما یکی از دلایل احتمالی آن می‌تواند حفاظت از گوشی‌های هوشمند باشد. برخی نرم‌افزارهای امنیتی یا تنظیمات امنیتی در ویندوز ممکن است برای جلوگیری از اتصال غیرمجاز یا مخرب، صدا را غیرفعال کنند. این می‌تواند زمانی اتفاق بیفتد که یک دستگاه متصل به سیستم مانند یک گوشی هوشمند، به دلیل اقدامات امنیتی، شناسایی نشده یا مسدود شده باشد. برای رفع این مشکل، کاربران می‌توانند نرم‌افزارهای امنیتی مثل آنتی ویرویس را بررسی کرده و تنظیمات صوتی را برای اطمینان از اتصال صحیح بررسی کنند. اگر مشکل ادامه یابد، توصیه می‌شود درایورهای صدا را به‌روزرسانی کرده و اطمینان حاصل شود که هیچ گونه تنظیمات امنیتی غیرعادی وجود ندارد.

8. استفاده از VPN را در نظر بگیرید و مراقب اتصالات Wi-Fi عمومی باشید

اصطلاح “VPN” این روزها در جامعه فناوری بسیار رایج شده است. نکات امنیتی تلفن های هوشمند توسط Wired، PC Mag، و سایر سایت های فناوری محبوب اغلب در مورد اهمیت احتیاط در هنگام اتصال به هات اسپات های Wi-Fi عمومی و منابع محافظت نشده اینترنت رایگان صحبت می کنند. VPN ها – شبکه های خصوصی مجازی – یک راه حل عالی هستند.

دانگل وای فای یک دستگاه کوچک است که می‌تواند ارتباط بی‌سیم بین دستگاه‌های مختلف، مانند گوشی‌های هوشمند و کامپیوترها، را فراهم کند. برای حفاظت از گوشی هوشمند خود در هنگام استفاده از دانگل وای فای، باید به چند نکته امنیتی توجه کنید. اول، مطمئن شوید که دانگل وای فای از یک رمزنگاری قوی مانند WPA2 استفاده می‌کند تا اطلاعات شما در حین انتقال محافظت شود. دوم، همیشه از رمز عبور قوی برای اتصال به دانگل استفاده کنید و آن را با افراد ناشناس به اشتراک نگذارید. همچنین، به‌روزرسانی‌های امنیتی دستگاه خود را به‌صورت منظم انجام دهید تا از هرگونه آسیب‌پذیری جلوگیری کنید. در نهایت، اگر در مکان‌های عمومی از دانگل وای فای استفاده می‌کنید، مراقب اتصال به شبکه‌های ناشناخته باشید و از ورود اطلاعات حساس خودداری کنید.

9. هنگام استفاده از بلوتوث مطمئن شوید که از آن محافظت می کنید

تعداد شگفت انگیزی از مردم از خطرات بلوتوث آگاه نیستند. در حالی که این پروتکل دستی جفت‌سازی دستگاه می‌تواند دردسرهای زیادی را در انتقال فایل‌ها یا اتصال دستگاه‌ها به صورت بی‌سیم از بین ببرد، همچنین می‌تواند راه آسانی برای ورود هکرها به گوشی شما در صورت عدم استفاده مسئولانه از آن باشد. مطمئن شوید که دستگاهتان قابل شناسایی نیست و همیشه وقتی از بلوتوث استفاده نمی کنید آن را خاموش کنید. علیرغم آنچه برخی نکات ایمنی دستگاه تلفن همراه نشان می دهد، یک هکر در هر ثانیه که دستگاه شما در شبکه در دسترس است در کمین نیست، اما با این وجود باید مراقب باشید.

10. از فضای ذخیره سازی ابری دور نمانید و پاک کردن اطلاعات از راه دور را فعال کنید

فضای ذخیره‌سازی ابری این روزها رایج است. این دستگاه ذخیره سازی قابل اعتماد زیادی را برای همه داده های شما ارائه می دهد و ابزار دیگری برای ایمن نگه داشتن فایل های شما در صورت گم شدن یا آسیب دیدن تلفن شما فراهم می کند. اما یک گرفتاری وجود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا