متفرقه

یادگیری زبان: راهنمای گام به گام برای تسلط سریع‌تر

فکر می‌کنید چقدر طول می‌کشد تا به تسلط به زبان جدید برسید؟ خیلی وقت، درسته؟ اینکه بگوییم رازهایی داریم که به شما امکان می‌دهند در کمتر از یک سال به سطح عالی برسید،امکان پذیر نیست. برای تسلط واقعی بر یک زبان، سالها فداکاری لازم است. خبر خوب این است که شما می توانید در زمان بسیار کمتری به روانی مکالمه برسید.

قبل از شروع، در اینجا یک پیشینه کوچک در مورد من وجود دارد: من کسی نیستم که چندین زبان را روان صحبت کنم. اما قبل از اینکه پلتفرم زبان یعنی lingoci.com را راه اندازی کنم، انگلیسی تدریس می کردم. در نتیجه، در چند سال گذشته تحقیقات زیادی در مورد یادگیری موثر زبان انجام داده‌ام. بیشتر این تحقیقات بر چند زبانه ها متمرکز شده است – افرادی که به چندین زبان صحبت می کنند.

1. یادگیری زبان را به یک عادت روزانه تبدیل کنید

مردم شکایت دارند که نمی توانند زبانی را به سرعت یاد بگیرند زیرا بسیار دشوار است یا در زبان “مسلط” نیستند. در واقع، دلیل شماره یک شکست این است که مردم نمی توانند خود را به تمرین زبان به طور مداوم وادار کنند.

برای دستیابی به این ثبات، باید عادات روزانه را توسعه دهید. عادات کلیدی برای تغییر رفتار هستند زیرا هنگامی که آنها را شکل دادید، نیازی به تکیه بر اراده یا انگیزه ندارید. همانطور که منیش ستی می گوید:

«به این فکر کنید که چه حسی دارد که بدون مسواک زدن به رختخواب بروید. این احساس اشتباه است. احساس می‌کنید روزتان کامل نشده است – و حتی خودتان را از رختخواب بیرون می‌کشید تا این کار را انجام دهید. چرا؟ از آنجا که مسواک زدن به قدری در روال روزانه شما ریشه دوانده است که در واقع برای مسواک نزدن به اراده بیشتری نیاز دارد تا فقط مسواک زدن! این یک عادت عمیقا شکل گرفته است – و شما به ندرت یک روز را از دست می دهید.

اگر بتوانید عادات روزانه مشابهی را با یادگیری زبان ایجاد کنید، چقدر سریعتر پیشرفت می کنید؟

یک عادت معمولا از سه جزء تشکیل شده است: یک نشانه، یک روال و یک پاداش…

نشانه رفتار را در عمل قرار می دهد. برای یادگیری زبان، توصیه می کنم به سادگی یادآورهای روزانه را در تقویم آنلاین خود تنظیم کنید. روال رفتار واقعی است که شما در پاسخ به نشانه انجام می دهید. وقتی شروع می‌کنید، روال‌ها را آسان کنید – مواردی مانند باز کردن برنامه زبان یا اصلاح 5 کلمه از آخرین درس. این روال‌ها ممکن است ناکافی به نظر برسند، اما از آنجایی که بسیار آسان هستند، شکست خوردن را تقریبا غیرممکن می‌کنید و در نهایت خواهید دید که می‌خواهید خیلی بیشتر از کار اولیه خود انجام دهید. در نهایت، به نوعی به خود پاداش دهید زیرا تقویت مثبت شانس موفقیت شما را افزایش می دهد. این می‌تواند به معنای رفتار کردن با خودتان باشد، اما برای بسیاری از افراد فقط توجه به پیشرفت‌شان پاداشی برای تقویت این عادت است.

2. کلمات درست را از راه درست یاد بگیرید

شایع‌ترین دلیلی که افراد برای ناتوانی در یادگیری سریع زبان بیان می‌کنند این است که حافظه بدی دارند. اما مشکل کمتر به حافظه آنها و بیشتر به تکنیک آنها مربوط می شود.

در اینجا 5 نکته وجود دارد که می توانید برای افزایش دایره لغات خود به عملی ترین روش دنبال کنید:

همزادان را یاد بگیرید اینها کلماتی هستند که تقریباً در زبان دیگری مشابه هستند. به عنوان مثال، قدردانی در اسپانیایی به معنای سپاسگزاری در انگلیسی است. زبان های عاشقانه مانند اسپانیایی، فرانسوی و ایتالیایی صدها کلمه مشترک با انگلیسی دارند. شما به راحتی می توانید لیستی از این همنوعان را به صورت آنلاین پیدا کنید. تلفظ تا حدودی متفاوت خواهد بود، بنابراین با استفاده از فوروو، یک سایت عالی و رایگان، آن را بررسی کنید که در آن می توانید به سخنرانان بومی که کلمات خاصی را تلفظ می کنند گوش دهید.

پرکاربردترین کلمات را یاد بگیرید. برای دستیابی به تسلط سطح بومی در یک زبان، معمولاً باید حداقل 50000 کلمه بدانید. اما برای دستیابی به تسلط مکالمه، فقط باید کسری از آن را یاد بگیرید – 2000 تا 3000 کلمه. این به این دلیل است که در همه زبان ها، اقلیتی از کلمات وجود دارد که اکثریت زبان گفتاری را تشکیل می دهند. باز هم می توانید لیستی از این کلمات را به صورت آنلاین پیدا کنید. با این حال، هنگام صحبت کردن و گوش دادن به زبان به طور طبیعی با آنها روبرو خواهید شد. کلمات پرکاربرد را بنویسید و یاد بگیرید و در عین حال کلمات پیچیده ای را که اغلب نمی شنوید نادیده بگیرید. به همین خاطر گرفتن بهترین کلاس زبان فرانسه برای یادگیری زبان فرانسه لازم است.

کلمات مرتبط با شما را یاد بگیرید. این کار را با تمرکز بر موضوعاتی که مورد علاقه شما هستند یا در زندگی روزمره شما مطرح می شوند، انجام دهید. اینها می تواند مربوط به کار یا فعالیت های اوقات فراغت شما باشد. با تمرکز بر زبان مرتبط، احتمالاً از کلماتی که در زندگی واقعی یاد می‌گیرید استفاده می‌کنید. همچنین به خاطر سپردن این کلمات برای شما آسان تر خواهد بود.

از فلش کارت ها و تکرارهای فاصله دار استفاده کنید. فلش کارت ها احتمالاً مؤثرترین راه برای حفظ زبان هستند. آنها مفهومی به نام تکرار فاصله دار را اعمال می کنند – یک الگوریتم می آموزد که شما چقدر هر کلمه/فلش کارت را می دانید، سپس آنها را اولویت بندی می کند تا چیزهایی را که نمی دانید مطالعه کنید، بدون اتلاف وقت گرانبها برای کارهایی که قبلا انجام می دهید. در Lingoci، ما به دانش‌آموزان توصیه می‌کنیم که با استفاده از واژگانی که در طول درس با آنها مواجه شده‌اند، فلش کارت‌هایی بسازند. همچنین می توانید از برنامه های فلش کارت مانند Anki استفاده کنید.

از یک دفترچه یادداشت استفاده کنید و آن را همه جا ببرید. واژگان مرتبطی را که هر زمان با آن زبان مواجه می شوید یادداشت کنید. در حالی که می‌توانید از یک فرهنگ لغت آنلاین برای یافتن ترجمه‌ها استفاده کنید، توصیه می‌کنم به جای آن‌ها، کلمات را در یک دفترچه یادداشت کنید. مطالعات نشان داده است که وقتی به جای تایپ کردن می نویسید، توانایی شما در به خاطر آوردن اطلاعات به طور قابل توجهی بهبود می یابد. محققان بر این باورند که این به این دلیل است که نوشتن کندتر است و شامل پردازش ذهنی عمیق تری است.

3.به کلاس خصوصی بروید

بهترین کلاس خصوصی زبان ویژگی‌هایی دارد که آن را از سایر گزینه‌ها متمایز می‌کند. ابتدا، یک مدرس حرفه‌ای و با تجربه که تسلط کامل بر زبان مورد نظر دارد و توانایی انتقال مفاهیم را به شیوه‌ای ساده و مؤثر داراست، حیاتی است. این کلاس‌ها معمولاً برنامه‌ای شخصی‌سازی‌شده ارائه می‌دهند تا نیازها و اهداف خاص هر فرد را برآورده سازند. انعطاف‌پذیری زمانی و مکانی، همراه با استفاده از منابع آموزشی متنوع و تکنولوژی‌های مدرن، به یادگیری عمیق‌تر کمک می‌کند. علاوه بر این، فضای دوستانه و تشویق‌آمیز در این کلاس‌ها، یادگیری را لذت‌بخش‌تر و انگیزه‌بخش‌تر می‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا