متفرقه

تمام مواردی که باید برای نقل مکان به یک منطقه روستایی بدانید

اگر قصد دارید که به یک منطقه روستایی برای زندگی کردن نقل مکان کنید، بدون شک موارد مهمی وجود دارد که باید بدانید. بیشتر افراد رویای زندگی در حومه شهر و یا یک جزیره دور افتاده را در سر خود می پرورانند، ولی همچنان زندگی شهری خود را حفظ کرده اند. باید گفت که همه این موارد به هر آنچه در برنامه های تلویزیونی و فیلم ها مشاهده می کنند، شباهت ندارد. چالش های فراوانی هنگام زندگی دور از تمدن وجود خواهد داشت که با روش های منحثر به فردی همراه است.

نقل مکان به یک منطقه روستایی می تواند برای برخی افراد یک تجربه هیجان انگیز باشد. هوای تازه، سرعت کندتر زندگی، و توانایی دیدن ستاره ها در شب بدون آلودگی نوری، همگی از ویژگی های جذاب زندگی در یک منطقه روستایی هستند. اما قبل از اینکه حرکت خود را انجام دهید، 9 چیز وجود دارد که باید در مورد نقل مکان به یک منطقه روستایی بدانید:

۱. باید زیاد رانندگی کنید

شما نمی توانید به راحتی در شهر پیاده روی کنید و حمل و نقل عمومی تقریبا وجود ندارد، بنابراین داشتن وسیله نقلیه شخصی برای رفت و آمد ضروری خواهد شد. همچنین مهم است که در صورت نیاز بتوانید از پس رفت و آمد در خارج از شهر برآیید. زندگی در یک منطقه روستایی به این معنی است که شما خودروی خود را برای خرید مواد غذایی، حضور در مراسم مدرسه و لذت بردن از فضای باز در اختیار خواهید داشت.

2. به زندگی بدون تجملات زندگی شهری عادت کنید

شما به رستوران ها، مکان های تفریحی و کافه های مورد علاقه خود دسترسی ندارید. این احتمال وجود دارد که حداقل برای مدتی بدون برق یا آب جاری زندگی کنید! این می‌تواند بزرگترین چالش در هنگام دور شدن از تمدن باشد، زیرا ما عادت کرده‌ایم که آن چیزها را همیشه در دسترس داشته باشیم.

https://honarfardi.com/public-skills/coffee/best-coffee-shop-barista-classes/

اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی از مواد غذایی دارید که می تواند برای مدتی دوام داشته باشد. همچنین جایگزین های سازگار با محیط زیست زیادی برای آب جاری مانند بشکه های باران، توالت های کمپوست و دوش های خورشیدی وجود دارد.

۳. مردم در مناطق روستایی مهربان تر هستند

تعجب آور است که چقدر آدم های دوست داشتنی در حومه شهر هستند. عجیب نیست که آدم های کاملا غریبه هنگام عبور از کنار شما به شما دست تکان دهند. همچنین خواهید دید که اغلب آن ها علاقه واقعی به جامعه خود دارند و می خواهند هر زمان که می توانند به یکدیگر کمک کنند، چه کمک به حیوانات مزرعه و چه تعمیر نرده های املاک شما.

اگرچه ممکن است به نظر برسد که مردم این مناطق نمی‌خواهند اذیت شوند، اما این نمی‌تواند دور از واقعیت باشد. مردم فقط محتاط تر هستند و قبل از باز شدن وقت می گذارند تا به شما عادت کنند. مطمئن شوید که خیلی سریع به آنها نزدیک نشوید وگرنه ممکن است تأثیر منفی داشته باشد! همچنین، به یاد داشته باشید که جوامع روستایی تمایل دارند با مجموعه قوانین و آداب خود زندگی کنند، بنابراین قبل از انجام هر اشتباهی مطمئن شوید که آنها چه هستند.

دور شدن از تمدن می تواند چالش برانگیز باشد اما زمانی ارزش دارد که به زندگی در مناطق روستایی مانند این عادت کنید. ممکن است مردم در مقایسه با مکان های دیگر برای شما دست تکان ندهند، اما قطعا دوستانه تر و علاقه مندتر به شما خواهند بود. یادگیری قواعد آداب معاشرت در هنگام حرکت به این مناطق مهم است.

4. آرام تر و آرام تر است

آرامش و سکوت چیزی است که بسیاری از مردم را به دور شدن از شهر بزرگ می کشاند. در این مناطق هیچ صدای آژیر خطر، بوق ماشین یا خیابان های شلوغی وجود ندارد. با این حال، این می تواند یک شمشیر دو لبه باشد، زیرا برخی از آنها خوابیدن با تمام سکوت را دشوارتر می دانند! سعی کنید در صورت نیاز از دستگاه های نویز سفید یا گوش گیر استفاده کنید.

اگر به صداهای شهر عادت داشته باشید، ممکن است در ابتدا خوابیدن برای شما بسیار دشوارتر باشد. گوش‌گیرها یا دستگاه‌های نویز سفید می‌توانند به خاموش کردن همه این صداها کمک کنند و آرامش ذهن شما را راحت‌تر کنند! فقط به خود یادآوری کنید که وقتی به این روش جدید زندگی عادت کردید، خوابیدن بسیار آسان تر خواهد شد.

۵. سرعت زندگی کندتر است

ممکن است متوجه شوید که زندگی در یک منطقه روستایی بسیار کندتر از چیزی است که به آن عادت کرده اید. این موضوع در ابتدا می تواند ناامید کننده باشد زیرا همه چیز در اطراف شما بسیار کند به نظر می رسد و به سختی می توانید در زمان نیاز به آن کارها را فورا انجام دهید، اما پس از مدتی برای شما عادی خواهد شد. کمی طول می کشد تا به سرعت کند زندگی در مناطق روستایی عادت کنید. به یاد داشته باشید که در نهایت به آن عادت خواهید کرد و همه چیز در اینجا برای شما عادی خواهد شد.

6. هوا تمیزتر است، یعنی ممکن است برای سلامتی شما بهتر باشد

زندگی در این مناطق همچنین دارای مزایای دیگری مانند هوای پاک تر است که می تواند به بهبود سلامت شما در طول زمان کمک کند! ممکن است کمی طول بکشد تا به تنفس نکردن در تمام این دودهای اگزوز عادت کنید، اما وقتی به چیزی که به دست می آورید فکر می کنید قطعا ارزشش را دارد! منبع

هوای پاک در مناطق روستایی یک امتیاز عالی است که با حرکت به این مکان ها حاصل می شود. غیرمعمول نیست افرادی که از شهرهای بزرگ دور می شوند به مرور زمان مزایای سلامتی زیادی از جمله تنفس بهتر و تراکم کمتر به دلیل آلودگی را تجربه می کنند! فقط به یاد داشته باشید که قبل از اینکه همه چیز عادی به نظر برسد، کمی طول می کشد تا به آن عادت کنید.

۷. کیفیت بهداشت و درمان در جوامع روستایی اغلب پایین تر از مناطق شهری است

کیفیت بیمارستان ها و پزشکان ممکن است با کسانی که در نزدیکی یا در شهرهای بزرگ زندگی می کنند قابل مقایسه نباشد، بنابراین برای هر کسی که از شهر دور می شود بسیار مهم است که یک برنامه پشتیبان داشته باشد فقط در صورتی که اتفاقی بیفتد.

اگرچه ممکن است برخی از بیمارستان ها و پزشکان با کیفیت پایین تر در مناطق روستایی وجود داشته باشند، اما این بدان معنا نیست که اگر اتفاقی رخ دهد، شما نباید آماده باشید. داشتن یک برنامه پشتیبان مهم است زیرا ممکن است مدتی طول بکشد تا پزشک یا بیمارستان مناسب برای نیازهای شما پیدا شود.

8. یافتن شغل در مناطق روستایی می تواند دشوار باشد

اگرچه زندگی در مناطق روستایی معمولاً ارزان‌تر است، اما نقطه ضعف آن این است که فرصت‌های شغلی زیادی در اطراف وجود ندارد. اگر به دور شدن از تمدن فکر می کنید اما به یک چک حقوق ثابت نیاز دارید، ممکن است این موردی باشد که باید در نظر بگیرید!

یافتن کار اغلب در این نوع مکان‌ها دشوارتر است، زیرا از هر چیز دیگری دور هستند. ممکن است مجبور شوید مسافت های طولانی را رانندگی کنید یا برای رسیدن به هر جایی رفت و آمد کنید، که می تواند پیدا کردن چیزی که مطابق با برنامه شما باشد را برای شما سخت تر کند!

فقط به یاد داشته باشید که کندتر شدن سرعت زندگی به این معنی است که در اینجا در مقایسه با جایی که جمعیت بیشتری دارد، شغل های زیادی وجود ندارد. این لزوما چیز بدی نیست اما اگر به زندگی در جایی با فرصت های زیاد عادت کرده اید، ممکن است چیزی باشد که باید در ذهن داشته باشید.

9. نصب دسترسی به اینترنت برای دفتر خانه شما بسیار گران است

آخرین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که نصب و راه اندازی اینترنت برای دفترخانه شما میتواند هزینه های زیادی را در برداشته باشد. زیرا این منطقه ها خارج از محدوده ی کابل های دسترسی به اینترنت وجود دارند و اگر برجی در نزدیکی آنها وجود نداشته باشد، نصب و راه اندازی هر چیزی تقریبا غیر ممکن خواهد بود.این بدان معنا نیست که شما مجبور خواهید بود کار دور از تمدن را رها کنید، اما مطمئن شوید که قبل از حرکت در مورد هزینه همه چیز تحقیق کنید!

چند نکته دیگر در مورد زندگی روستایی

زندگی روستایی برای همه مناسب نیست، فرصت های کسب و کار زیادی در روستاها وجود دارد، ذهنیت افراد در مورد زندگی روستایی تغییر کرده است،جمعیت جوان زیادی ندارند، املاک روستایی همیشه ارزان تر هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا