متفرقه

نحوه ی مطالعه از زبان یک سوپر خواننده ی کتاب

چگونه باهوش تر شویم مرموز و پیچیده نیست. پاسخ برای هزاران سال یکسان بوده است. بیشتر بخوانید (اگرچه این روزها درست است که ما اکنون روش های بیشتری برای تحویل کلمات روشنگر داریم). ترفند در این نیست که بفهمید چه کاری باید انجام دهید — بلکه در واقع مدیریت انجام آن است.

به همین دلیل است که من همیشه به دنبال ایده‌های عالی و غیرمنتظره هستم تا مطالعه بیشتری را در زندگی‌مان جابجا کنیم. پیش از این، من ایده‌هایی مانند ربودن انگیزه شما برای بررسی رسانه‌های اجتماعی برای پیشبرد اهداف مطالعه‌تان، شرمسار کردن خود با کمی ریاضی و اجازه دادن به انگیزه‌های خرید کتاب را کشف کرده‌ام. اما وقتی با مقاله اخیر فایننشال تایمز توسط پیلیتا کلارک مواجه شدم که نکات امیدوارکننده‌ای از سوی «فوق‌خوانندگان» داشت، گوش‌هایم در انتظار توصیه‌های خوب بیشتر غرق شد.

آیا می توان صدها کتاب در سال خواند؟ ظاهرا بله.

اگر قول داده‌اید در سال 2022 بیشتر بخوانید، ارزش بررسی کل مقاله را دارد. اما یک “فوق‌خواننده” خاص کلارک با او صحبت کرد. او می نویسد: «همه در مقابل تایلر کوون رنگ پریده اند. این اقتصاددان، وبلاگ نویس و نویسنده “ادعا کرده است که در یک شب خوب می تواند “پنج کتاب کامل” را پشت سر بگذارد.

این غیرممکن به نظر می رسد، اما اگر با وبلاگ Cowen Marginal Revolution آشنا هستید، که مجموعه ای مطلق از توصیه ها و تفسیرهای کتاب های التقاطی وحشیانه را ارائه می دهد، می دانید که به نظر می رسد واقعاً درست باشد. چگونه Cowen موفق می شود از صدها کتاب در سال عبور کند؟ وبلاگ دیگری به نام «کروکودیل بدون راننده» با جمع‌آوری بسیاری از مطالبی که کوئن در مورد عادت‌های مطالعه‌اش به طور عمومی گفته است، به ما لطف کرده است.

در حالی که بعید به نظر می‌رسد که ما فانی‌ها بتوانیم عناوین سه رقمی را در سال 2022 مدیریت کنیم، در اینجا برخی از بهترین توصیه‌های Cowen برای حداقل افزایش چشمگیر سرعت کتاب‌ها در سال جاری آورده شده است.

بی رحم باش آیا در یک زمان خاص اسیر یک کتاب خاص نیستید؟ سپس به سراغ بعدی بروید. کوئن توصیه می کند: “فقط خواندن را متوقف کنید، آنها را کنار بگذارید.” یک مقدمه خسته کننده، طراحی بد، یا فونت خوانا کافی است تا کوئن را متقاعد کند که کتابی را ترک کند. کتاب های شگفت انگیز بیشماری در آنجا وجود دارد. به کمتر از خوب راضی نباش

برو جلو و کم کم. حداقل در مورد غیرداستانی، اگر قبلاً مطالب را می‌دانید، راحت از ادامه مطلب رد شوید. وقتی برای خواندن کتاب‌های واقعی می‌روید، اینطور می‌گویید: «من می‌دانم، می‌دانم که، من آن را می‌دانم» و ادامه می‌دهی، و خیلی سریع‌تر می‌خوانی. “کاون می گوید. (این همچنین یک چرخه با فضیلت ایجاد می کند که در آن هرچه بیشتر بخوانید، بیشتر می دانید و بیشتر می توانید از آن بگذرید.)

برای حل مشکلات بخوانید. کوئن معتقد است: «بهترین خواندن، مطالعه متمرکز است، زمانی که شما در تلاش برای حل نوعی مشکل هستید. می‌توانید به یک سؤال خاص پاسخ دهید، درباره یک نویسنده خاص تحقیق کنید یا کمی کنجکاوی کنید. او اصرار می کند: «شما می خواهید هنگام مطالعه با یک مشکل یا سؤال شروع کنید.

به صورت خوشه ای بخوانید. این به طور طبیعی از نقطه بالا دنبال می شود. اگر مطالعه خود را حول سؤالات یا زمینه های کاوش تنظیم کنید، در نهایت به خواندن چندین کتاب در مورد یک موضوع خواهید رسید. کوئن می گوید که این به شما امکان می دهد “یک نوع اقتصاد سنجی ذهنی مقطعی انجام دهید و ببینید کدام قطعات شروع به تطبیق می کنند.”

داستان بخوانید. جمع آوری مجموعه ای از عناوین غیرداستانی برای بررسی یک موضوع عالی است، اما از داستان های تخیلی غافل نشوید. “خواندن داستان برای درک تنوع مقطعی در بشریت، برای درک اینکه تعمیم‌ها چقدر می‌تواند دشوار باشد، برای درک چگونگی تناسب قطعات مختلف اجتماعی با هم، و دریافت حسی از دوره‌های تاریخی مختلف مهم است – و به علاوه، کاون توضیح می‌دهد که خواندن داستان‌های تخیلی معمولاً سرگرم‌کننده است. خدا کنه.

کتاب هایی (منبع) در مورد موضوعاتی بخوانید که چیزی در مورد آنها نمی دانید. برای آنکه بدانید ا. “در هر منطقه ای که به آن توجهی نمی کنید، احتمالاً باید حداقل یک کتاب در آن بخوانید. زیرا بهترین کتاب در آن منطقه فوق العاده است، و شما نمی توانید آن را بدانید. بنابراین اگر تنیس چیزی است که می توانید آن را انجام دهید. در مورد آن چیزی نمی دانم، خوب، خاطرات آندره آغاسی را بخوانید. این کتاب فوق العاده ای است. لازم نیست در مورد تنیس بدانید یا به آن اهمیت دهید.”

از کجا کتاب بخریم

برای خرید کتاب در ایران، گزینه‌های زیادی وجود دارد. در زیر چندین روش و مکان برای خرید کتاب پیشنهاد شده است:

  1. کتابفروشی‌های محلی: شهرها و روستاهای مختلف ایران کتابفروشی‌های خود را دارند که انواع کتاب‌ها را عرضه می‌کنند. شما می‌توانید به نزدیک‌ترین کتابفروشی مراجعه کنید و کتاب‌های مورد علاقه‌تان را تهیه کنید.
  2. نمایشگاه‌های کتاب: نمایشگاه‌های کتاب، به ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید کتاب با تخفیف‌های ویژه است. این نمایشگاه‌ها در زمان‌های خاصی برگزار می‌شوند و فرصتی برای ملاقات با نویسندگان و ناشران نیز ایجاد می‌کنند.
  3. فروشگاه‌های زنجیره‌ای کتاب: فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ مانند شهرکتاب، پاتوق کتاب، و کتابفروشی‌های متصل به دانشگاه‌ها، مجموعه وسیعی از کتاب‌ها را عرضه می‌کنند.
  4. خرید آنلاین: وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که امکان خرید کتاب آنلاین را فراهم می‌کنند. برخی از این وب‌سایت‌ها عبارتند از: دیجی‌کالا، کتابراه، فیدیبو، و طاقچه. شما می‌توانید با استفاده از این وب‌سایت‌ها کتاب‌های چاپی و الکترونیکی را خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.
  5. کتابخانه‌ها: برخی از کتابخانه‌ها امکان خرید کتاب‌های اضافی یا تکراری را فراهم می‌کنند. این یک روش خوب برای خرید کتاب با قیمت کمتر است.

هر یک از این روش‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا به کتاب‌های مورد علاقه‌تان دسترسی پیدا کنید و به یک “سوپر خواننده” تبدیل شوید.

خوش بگذره. کوئن در پایان می‌گوید: «مطالعه را جدی بگیرید، به آن علاقه پیدا کنید و به آن به عنوان بخشی از تمرین خود به عنوان یک دانش‌آموز برای پیشرفت نگاه کنید، اما در طول مسیر، از انجام این کار لذت ببرید». با مطالعه زیاد به طور ناخودآگاه دایره لغات شما نیز گسترش می یابد که در فن بیان و سخنرانی ها به شما کمک خواهند کرد.

همچنین بهتر است بدانید که کتاب‌خواندن یکی از راه‌های موثر برای تقویت فن بیان است. با خواندن کتاب‌های مختلف، نه‌تنها دایره واژگان شما گسترش می‌یابد، بلکه با ساختار جملات، سبک‌های نگارش و طرز بیان نویسندگان مختلف نیز آشنا می‌شوید. این امر به شما بیشتر کمک می‌کند تا  بهترین کلاس فن بیان و سخنوری در تهران تا بهتر بتوانید افکار خود را به‌طور واضح و منسجم بیان کنید. همچنین، خواندن با صدای بلند و تکرار متن‌های مورد علاقه، به‌طور قابل‌توجهی قدرت تلفظ و لحن شما را بهبود می‌بخشد. به‌طور کلی، مطالعه مداوم می‌تواند به شما در ارتقای مهارت‌های کلامی و بیان قوی‌تر کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا