متفرقه

10 مهارت جالب برای یادگیری و لذت بردن از اوقات فراغت

به لطف دوره های آنلاین، وبینارها، آموزش های ویدیویی و راهنماهایی که به راحتی در اینترنت در دسترس هستند، بهبود خود و تنوع بخشیدن به مجموعه مهارت های خود آسان تر شده است.

نقاشی دیواری بسازید

آیا می‌دانستید که با استفاده از یک دیوار و کمی رنگ می‌توانید یک نقاشی دیواری بسازید؟ اگر ایده‌ای برای نقاشی دیواری دارید، می‌توانید آن را در عرض یک یا دو روز پیاده‌سازی کنید. برای این کار، دیوار را تمیز کنید، رنگ بزنید و آنچه در ذهن دارید را عملی کنید.

این کار می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

امروز یک نقاشی دیواری بسازید، اما به خاطر داشته باشید که بدون اجازه روی اموال عمومی نقاشی نکنید!

برای کمک به نیازمندان داوطلب شوید

افراد زیادی هستند که می‌توانند از کمی کمک بهره‌مند شوند. چطور می‌توانیم به دیگران کمک کنیم؟

حتی اگر تنها چند ساعت در هفته وقت آزاد دارید، همین زمان می‌تواند تغییر بزرگی در زندگی دیگران ایجاد کند.

می‌توانید به عنوان داوطلب در یک آشپزخانه، خانه سالمندان، پناهگاه حیوانات، یا هر جای دیگری که با ارزش‌های شما و تأثیری که می‌خواهید در جهان بگذارید، همخوانی دارد، فعالیت کنید.

در اینجا مقاله‌ای از کری هانون در فوربس آمده که راهنمایی می‌کند چگونه بهترین مکان برای داوطلب شدن را بر اساس مهارت‌ها و علایق خود بیابید.

فیلمنامه بنویسید

تمام فیلم‌های جذابی که روی پرده نقره‌ای می‌بینید، روزی در ذهن کسی جرقه زده‌اند. سپس آن ایده را روی کاغذ آورده‌اند.

نوشتن فیلمنامه چالش‌برانگیز است، زیرا باید چندین پیش‌نویس آماده کنید و بازنگری‌های دقیقی انجام دهید. اما این کار بسیار سرگرم‌کننده است، زیرا فرصتی برای بیان داستانتان و خلق شخصیت‌های جذاب و دلپذیر به دست می‌آورید.

من اولین فیلمنامه‌ام را در یک کلاس فیلمنامه‌نویسی در دبیرستان نوشتم. داستان درباره یک دانشجوی ترک تحصیل کرده بود که بعد از یک جدایی تلخ، تصمیم می‌گیرد به جستجوی گنج باستانی آزتک برود.

متأسفانه هنوز فیلمی از آن ساخته نشده است.

یک قدم خوب برای شروع این است که فیلمنامه‌های فیلم‌های محبوب را به صورت آنلاین بخوانید.

خرید و فروش خانه

چرخاندن خانه مهارتی است که برای افرادی که به دنبال یک چالش جدید هستند و در عین حال می‌خواهند درآمد اضافی کسب کنند، جذاب است.

انتخاب ملکی که پتانسیل بالایی داشته باشد، به زمان و تخصص نیاز دارد. اما اگر این کار را به‌درستی انجام دهید، می‌توانید با چرخاندن یک خانه سود خوبی به دست آورید.

عموی من در کار چرخاندن خانه‌ها بود و از این راه درآمد زیادی کسب می‌کرد. شما می‌توانید یک تیم حرفه‌ای برای انجام کارها استخدام کنید، یا اگر خودتان در کار با ابزارهایی مانند اره مهارت دارید، به تنهایی این کار را انجام دهید.

مهارت قانع کردن دیگران برای خرید و فروش خانه نیازمند ترکیبی از مهارت‌های فنی و اجتماعی است. اولین قدم، درک کامل نیازهای مشتریان و شناخت بازار املاک است. مهارت‌های ارتباطی قوی و توانایی گوش دادن به مشتریان به شما کمک می‌کند تا به‌طور موثر نیازها و خواسته‌های آن‌ها را بفهمید. همچنین، مهارت‌های مذاکره برای رسیدن به توافق مطلوب بین خریدار و فروشنده حیاتی است. استفاده از تکنیک‌های متقاعدسازی، مانند ارائه اطلاعات دقیق و شفاف، ایجاد حس اعتماد، و نشان دادن ارزش ملک، از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند در فرآیند فروش و خرید خانه موثر باشند. توجه به جزئیات و ایجاد ارتباط صمیمی با مشتریان باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها و در نهایت موفقیت در معاملات املاک می‌شود.

دوستان جدیدی پیدا کنید

یافتن دوستان جدید ممکن است به شانس بستگی داشته باشد، اما می‌تواند به عنوان یک مهارت نیز تلقی شود.

بر اساس تجربه من، یافتن دوستان جدید عمدتاً شامل کشف علایق مشترک و گفتگوهای کوتاه است. وقتی بفهمید که کسی به چه چیزهایی اهمیت می‌دهد یا از چه چیزهایی لذت می‌برد، احتمالاً او نیز تمایل بیشتری برای معاشرت با شما خواهد داشت.

پیدا کردن دوستان جدید هم آسان است و هم لذت‌بخش.

صابون درست کنید

صابون یک نیاز روزمره برای همه ماست، اما اکثر ما فقط زمانی که به فروشگاه مواد غذایی می‌رویم آن را تهیه می‌کنیم.

اگر می‌خواهید مهارت جدیدی یاد بگیرید که هم سرگرم‌کننده و هم مفید باشد، هنر صابون‌سازی را امتحان کنید. این کار بسیار آسان‌تر از آن است که تصور می‌کنید و تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود.

نیازی نیست که متخصص شیمی باشید. ساخت صابون در خانه با طعم‌ها و انواع مختلف فقط با چند ماده ساده کاملاً امکان‌پذیر است.

سیگار کشیدن را شروع کنید

یکی دیگر از مهارت‌های جذاب برای امتحان کردن، دودی کردن است.

البته منظورم سیگار یا دخانیات نیست؛ منظورم غذاست!

دودی کردن گوشت یک مهارت فوق‌العاده است که به شما گوشت‌های لذیذی می‌دهد. برای این کار به یک دستگاه دودی‌کننده نیاز دارید، اما ارزش هزینه‌اش را دارد، و گستره طعم‌هایی که می‌توانید ایجاد کنید، شگفت‌انگیز است.

منتظرم که بعداً برای شریک شدن در این خوراکی‌های خوشمزه دعوتم کنید.

کیک های شگفت انگیز بپزید

وقتی احساس غم دارید، فقط یک کیک بپزید.

این کار راهی است برای شاد شدن، و حتی اگر کسی را نداشته باشید که دعوت کنید، می‌توانید بعداً بنشینید و تمام کیک را در حالی که برنامه تلویزیونی مورد علاقه‌تان را تماشا می‌کنید، بخورید

وبلاگ بنویسید

وبلاگ‌ها بسیار مفید و جذاب هستند و تقریباً هر کسی می‌تواند یکی داشته باشد!

حتی سگی هم هست که وبلاگ دارد! (در واقع یک نمایش عالی).

برای انتخاب موضوع وبلاگ، به این فکر کنید که چه چیزهایی را دوست دارید، چه چیزهایی شما را می‌خنداند، چه چیزی ناراحتتان می‌کند، یا چه چیزی شما را منحصر به فرد می‌کند.

سپس درباره آن بنویسید، ویدیو بگیرید و عکس‌هایتان را در وبلاگ به اشتراک بگذارید. با گذشت زمان، خوانندگان شروع می‌کنند به آمدن و دیدن آنچه در ذهن شما می‌گذرد.

تندخوانی

تندخوانی یکی از آن مهارت هایی است که یادگیری آن بسیار مفید و آسان تر از آن چیزی است که فکر می کنید. هنگامی که آن را پایین بیاورید، متوجه خواهید شد که خواندن یک نسیم است.

یادگیری تند خوانی به شما کمک می کند در شغل خود برتر باشید و در زمان با ارزش زندگی روزانه خود صرفه جویی کنید که می توانید از آن برای انجام کارهای مهمی مانند خوردن تنقلات خوشمزه و تماشای Netflix استفاده کنید.

برقصید

خودتان را رها کنید و برقصید.

چه بخواهید رقص سامبا، تانگو یا هیپ هاپ را امتحان کنید، در اتاق نشیمن یا گاراژ خود این قدرت را دارید که به یک حس چرخشی تبدیل شوید.

رقصیدن راهی عالی برای از بین بردن تنش و ورود به بدن شماست.

برخی از بهترین خاطرات من از دبیرستان مربوط به انجام رقص محلی روسی در مرکز اجتماعی محلی با دوست روسی ام دیمیتری بود (و نسبت دختر به پسر 10:1 هم صدمه ای نداشت).

تقریباً هر نوع رقصی را که می خواهید به صورت آنلاین یاد بگیرید، می توانید پیدا کنید.

به قلاب‌بافی ادامه دهید

قلاب‌بافی یک سرگرمی آرامش‌بخش و باارزش است که می‌تواند منجر به ساخت روسری‌های زیبا، کفش‌های نوزاد، و انواع صنایع دستی شود.

یادگیری قلاب‌بافی دشوار نیست و برای شروع، تنها چیزی که نیاز دارید نخ و یک جفت سوزن قلاب‌بافی است.

اگر به قلاب‌بافی علاقه‌مند هستید، شروع کنید و از امروز یاد بگیرید چگونه این هنر را انجام دهید.

بعضی از شادترین افرادی که می‌شناسم، قلاب‌بافی را به عنوان سرگرمی انتخاب کرده‌اند

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا