روانشناسی

رها کردن توقعات: چگونه با اعضای خانواده غیرحمایت کننده برخورد کنیم؟

توقعات را کنار بگذارید

انتظارات می‌توانند منجر به ناامیدی شوند؛ بنابراین، هرچه زودتر آن‌ها را کنار بگذارید، بهتر است. فرقی نمی‌کند چقدر تلاش کنید، ممکن است هرگز حمایت برخی از اعضای خانواده را به دست نیاورید و این موضوع مشکلی ندارد. سعی کنید به روشی مستقل از دیگران با احساسات خود کنار بیایید، بدون اینکه به تأیید آن‌ها وابسته باشید.

وقتی در شک و تردید هستید، به یاد داشته باشید که احساسات شما مهمتر از نظرات دیگران است. بسیاری از مردم در طول زندگی سعی می‌کنند دیگران را راضی کنند و در نهایت به رضایت و شادی نمی‌رسند. اگر در حال انجام کاری هستید که دوست دارید، بنیانگذار ما رامیت ستی پیشنهاد می‌کند که نگرانی درباره نظرات دیگران را کنار بگذارید.

با وجود اینکه عدم حمایت از سوی اعضای خانواده ممکن است ناراحت‌کننده باشد، اما زندگی برای متمرکز شدن بر آن بیش از حد کوتاه است. شما نمی‌خواهید عمر خود را با نگرانی درباره نظرات دیگران سپری کنید. گاهی اوقات، دلایل آن‌ها برای عدم حمایت از شما ممکن است بی‌پایه و اساس باشد. به جای گوش دادن به حرف‌های دیگران، به صدای قلب خود گوش دهید.

با اعضای خانواده که حمایت نمی کنند چگونه رفتار می کنید؟

مدتی پیش، ما این سوال را از یک خواننده IWT دریافت کردیم که در صورت داشتن خانواده ای غیر حامی چه کاری باید انجام دهید:

من [خانواده‌ام] را دوست دارم و می‌خواهم آنها خوشحال باشند. آنها در بدبختی غوطه ور می شوند و مرا به خاطر آن سرزنش می کنند. من احساس می کنم خیلی به آنها وابسته هستم اگرچه باید رها کنم. چگونه می‌توانی زنده‌هایی را که در زندگی‌ات منبع سم و بیماری شده‌اند رها کنی، وقتی با آن‌ها رابطه‌ای داشته باشی و تمام زندگی‌ات را می‌شناسی؟»

خنده دار نیست (بخوانید: فوق العاده آزاردهنده) چگونه وقتی در چیزی موفق تر می شوید – شغل، روابط، پول، هر چیز دیگری – با افراد بیشتری روبرو می شوید که فقط می خواهند موفقیت شما را تحت الشعاع قرار دهند؟

ما از خوانندگان خود خواستیم تا نظر خود را در مورد پاسخ به سؤال بسیار رایج ارائه دهند و در اینجا تعدادی از پاسخ های مورد علاقه ما – بدون ترتیب خاصی وجود دارد.

1. درک کنید که این مسئله آنهاست. مال شما نیست.

کریستی به حقیقتی برخورد کرد که بسیاری از مردم وقتی مورد انتقاد قرار می‌گیرند یا از طرف خانواده‌شان حمایت نمی‌شوند متوجه آن نمی‌شوند: این اغلب مشکلات آنهاست، نه شما. در بسیاری از مواقع، به جای تمرکز بر روی دستیابی به اهدافمان، روی آنچه دیگران درباره ما می گویند تمرکز می کنیم، چه نوشتن آن پایان نامه یا کنار گذاشتن یک مسئولیت به دلیل اینکه شما اولویت های متفاوتی دارید.

گاهی اوقات، تغییری در نگاه دیگران به اعمال شما وجود ندارد – اما شما می توانید انتخاب کنید که چگونه به آنها واکنش نشان دهید.

2. فقط به کسانی بگویید که از شما حمایت می کنند

ما به این رویکرد منحصربه‌فرد علاقه‌مندیم. اگر تصمیم گرفته‌اید که عادتی مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن را ترک کنید، به همه اطرافیانتان بگویید. اما اگر هدفی بلندپروازانه دارید، مانند تغییر شغل یا راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید، فقط با افرادی که می‌دانید از تصمیم شما حمایت می‌کنند، صحبت کنید.

کسانی که از شما حمایت می‌کنند، قرار نیست بی‌چون‌وچرا با هر چیزی که می‌گویید موافقت کنند و نباید هم این‌طور باشد. اما آن‌ها می‌دانند چگونه شما را تشویق کنند تا به اهداف خود برسید و در عین حال بازخورد سازنده‌ای ارائه دهند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن به موفقیت برسید.

3. در مورد اهداف خود قاطع باشید  و به مامان نگویید

ها! مادر این خواننده مانند بسیاری از مادران دیگری که ما می شناسیم به نظر می رسد – مایلند به دوستان خود در مورد موفقیت های فرزندشان لاف بزنند، اما حتی یک اینچ از آنها در خلوت حمایت نمی کنند. وقتی این اتفاق می‌افتد، خیلی‌ها با یک تصمیم سخت مواجه می‌شوند: آیا به مادرم درباره اهدافم می‌گویم یا باید این اطلاعات را با کسی که واقعاً از من حمایت می‌کند فاش کنم؟

خوشبختانه، این خواننده دومی را انتخاب کرد و برای یافتن مربیانی که به او کمک می کنند و نه اینکه دائماً او را از بین ببرند، گام برداشت. شما مجبور نیستید مادرتان را به طور کامل از زندگی خود حذف کنید – به خصوص اگر در غیر این صورت هنوز عشق زیادی وجود داشته باشد.

تغییر طرز فکر برای برخورد با اعضای خانواده غیرحمایت کننده

چرایی خود را به اشتراک بگذارید

اگر تصمیم گرفته اید مسیر خاصی را دنبال کنید یا رویاهای خود را تعقیب کنید، انتظار نداشته باشید که خانواده شما به طور خودکار وارد کشتی شوند. دلایل خود را توضیح دهید و به آنها کمک کنید درک کنند که چرا حمایت آنها ضروری است. بگذارید بدانند حتی اگر همه چیز تغییر کند، رابطه شما به همان شکل باقی خواهد ماند. اطمینان دادن به اعضای خانواده ممکن است آنها را راحت کند.

از آنجایی که اعضای خانواده شما عادت دارند به روش های خاصی با شما تعامل داشته باشند، تغییرات ناگهانی می تواند ناراحت کننده باشد. صبور باشید و به توضیح اینکه چرا تغییر ضروری است، ادامه دهید تا زمانی که آنها آن را دریافت کنند.

اگر حمایت نمی کنند، دلیل آن را دریابید. آنها ممکن است برای شما بترسند یا از اینکه شما آنها را رها می کنید بترسند. در چنین مواردی احتمالاً احساس طردشدگی و تنهایی می کنید. در حالی که اولین غریزه شما ممکن است عقب نشینی و نگه داشتن اطلاعات باشد، باید اطلاعات بیشتری ارائه دهید.

با حوصله به نگرانی های آنها گوش دهید و خیال آنها را راحت کنید. اگر عزیزانتان شما را درک کنند، احتمالا از شما حمایت خواهند کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا